Snarvei til toppen

Snarvei til toppen

Søkemotoroptimalisering
– 6 snarveier når du har det travelt

Søkemotoroptimalisering eller SEO er tiltak man gjør for å få et nettsted mer synlig og mer tilgjengelig i søkemotorene.

Søkemotoroptimaliseringen skjer med fokus på en bestemt nettside. Det er altså ulike nettsider som optimaliseres, ikke nettstedet som sådan.

Hver søkefrase skal ha sin egen nettside. Ønsker man å synes i søkemotorene på søkefrasen «air condition», «varmepumpe» og «resirkulering», skal det være tre separate nettsider, en for hver av disse søkefrasene.

Det er ulike faktorer ved optimaliseringen som må være til stede. Disse faktorene har ulik viktighetsgrad. De viktigste faktorene er, i synkende viktighetsgrad:

Våre seks «sleipe» snarveier til rask søkemotoroptimalisering:

 

  1. Registrer et nytt domenenavn. I de fleste søkemotoroptimaliseringsprosjekter er domenenavnet gitt. Domenenavn regnes som den viktigste enkeltfaktoren innen søkemotoroptimalisering. Jobber du med et søkeord med mye konkurranse, kan det være bryet verdt å registrere søkeordet som et eget domene. Du begynner helt fra null, men etterhvert vil muligheten for suksess være rimelig stor.Eksempel:air-condition.asDeretter bygger du opp et nettsted på dette nye domenet. Husk å følge alle søkemotoroptimaliseringsreglene du finner her på sokemotoroptimalisering.com.
  2. Subdomenenavn. Du kan snylte på et populært domene ved å opprette et subdomene. Populariteten vil smitte over på deg! La subdomenet ha samme navn som søkeordet ditt.Eksempel:air-condition.blogspot.com
  3. Kjøp deg til topps Google søkeordet ditt, velg ut et domene som ligger høyt på søkeresultatet, ta kontakt med eieren og tilby ham en god pris for å overta hele domenet med nettsted.
  4. Kjøp et brukt, utgått domene. Google er skeptisk til domener som nylig er registrert. Ikke sjeldent havner nye domener i en karantene som gjør det umulig for domenet å komme høyt opp på søkeresultatet. Kjøper du et brukt domene, får du (kanskje) Googles tillit med på kjøpet! Får du et domene som Google stoler på, er du 25% på vei! Har det gamle domenet masse innlenker, er du 50% på vei til topps! Er lenkene relevante, er du 70% på vei til topps! Da mangler det stort sett bare å følge søkeoptimaliseringsreglene merket 1 til 15, så er du uslåelig!
  5. PPC. Kjøp sponsede lenker. Bringer deg til topps i løpet av fem minutter. På høyresiden.
  6. Redusér ambisjonsnivået. Gjør søkeordet lengre. I stedet for å jobbe livet av deg for å komme til topps på «air condition», kan det være bedre å prøve med «air condition oslo», «billig air condition», «pris air condition», etc. Brukeren er oftere nærmere et kjøpsbeslutning jo flere ord søkeordet består av. Dessuten er konkurransen mye mindre.
No Comments

Post a Comment

Comment
Navn
Email
Website