Søkemotorannonsering har også vist seg å ha effekt på merkevare-kjennskap, men det våre kunder snakker mest om er at de gjennom å følge klikkene fra annonsene til handlekurven får en helt annen forståelse for kjøpsprosessen og mer penger på bunnlinja.
Webanalyse er helt nødvendig for å optimalisere bruken av dine budsjetter for markedsaktivitetene. Enten du har installert et verktøy allerede, eller om vi hjelper deg til å installere det, så må dette på plass parallelt med en satsing på søkemotormarkedsføring.
Målet med søkemotoroptimalisering (forkortes til SEO) er å få et nettsted til å dukke opp høyt i Google (og andre søkemotorer) for relevante søkeord. SEO handler om å tilpasse nettstedet slik at det er mest mulig kompatibelt med hvordan søkealgoritmen til Google og andre søkemotorer fungerer.
De viktigste faktorene i søkemotoroptimalisering er:
SEO handler om å forstå hva brukerne dine leter etter og gi dem det på en måte søkemotoren forstår. SEO er ikke noe du gjør én gang, men en gjennomgripende og vedvarende aktivitet som får konsekvenser helt ned til valg av informasjonsarkitektur.